Što i da jesam?

by - travnja 17, 2020

Što mrzim iz dna duše? Kako me najlakše iznervirati? Ti si/on je sigurno katolik/pravoslavac/židov/musliman. Dovoljno je iznijeti takvu ili sličnu pretpostavku u mom prisustvu i moji živci se penju na 100. Vjera, nacionalnost i seksualna orijentacija su zadnje što pitam ljude. Točnije, nije niti na listi stvari koje me zanimaju o nekome. To nije nešto što biramo čim dođemo na svijet. Predodređeno nam je. Ono smo u kakvoj okolini odrastamo. A tek kasnije, u zrelijoj dobi života, spoznajemo da je neke od tih stvari možda moguće promijeniti.

Nikad mi neće biti jasni ljudi koji dijele nekoga prema nečemu što mu je zapisano prije rođenja. Čim čujem pretpostavke što se tiče nečije vjere, nacionalnosti ili sličnoga zapitam se što bi to trebalo značiti. Zar je svaki Nijemac Hitler ili, ne znam, svaki Talijan Mussolini? Ne. Nije. Nisu se oni tako ponašali jer su te nacionalnosti. Ponašali bi se tako i da su neke druge. Ja dijelim ljude prema njihovim osobinama. Čak i to izbejgavam. Svi smo tu s nekom ulogom. Iz svih nas se da izvuči ponešto pozitivno. Iz nekih više iz nekih manje. I ponovit ću, nema naš karakter veze s time od kud smo potekli. Istina, svaki narod ima neki svoj mentalitet, ali zar nas to mora odrediti kao osobu? 

Nacionalizam je nešto što osuđujem na najvišem nivou. Nitko od nas nije imao mogućnost biranja koje mjesto rođenja će mu pisati na rodnome listu i u kakvoj sredini će biti odgajan. I to što je jedna osoba ili možda pak deset, sto ili tisuću njih u narodu ima upitan moral ne znači da je cijeli narod takav. A vjeroispovijest? Smatram da svi mi vjerujemo u istog Boga, višu silu ili kako god želite nazvati ono u što ili koga vjerujete. Samo imamo drugačije ime za Njega. Drugačije sredine su nas naučile istome, samo iz različitih knjiga i s likovima drugih imena. Svaka religija nas uči samo dobrome, da budemo najbolja verzija sebe. Niti jedna nas ne uči da budemo kriminalci. 

Na Balkanu je ovo malo osjetljivija tema zbog ne tako davne prošlosti. Prošlosti kojoj mi mladi nismo prisustvovali i nemamo pojma što se događalo. Znamo samo ono što piše u udžbenicima i što su nam roditelji pričali, a svi oni imaju subjektivne stavove. Zadnje što trebamo je još jedan sličan scenariji i zato mi je užasno drago da vidim minimalno predrasuda među mlađom populacijom. 

Tu je još i seksualna orijentacija. Šta koga briga prema kome imaš osjećaje? Njih ne možemo kontrolirati. Što i da pripadaš LGBT zajednici? Zar je to nešto loše? Ne. Vjera, nacionalnost, seksualna orijentacija i rasa te ne određuju kao živo biće. Ono što te određuje kao čovjeka su osjećaji i tvoj odnos prema okolini. Ništa drugo.   

I jedna obavijest za kraj. Napravila sam na blogu portfolio svojih radova. Slika i nekih projektića iz škole. Ako vas zanima, imate ga gore među karticama. Većinu slika ste već imali prilike vijesti u mojim postovima, tamo su samo sve na okupu. A što se tiče projektića, po struci sam grafički dizajner i time bi se voljela intezivnije baviti u životu, a blog smatram kao dovoljno dobar početak za pokazati svoje sposobnosti. 


Do čitanja!♡

You May Also Like

15 komentari

  1. Ja sam oduševljena!Iznela si temu o kojoj se realno nedovoljno priča na odličan način.Mnogo me teši što sa mladjim generacijama dolaze mnogo više "open minded" stavovi kada se radi o osudama na temu nacionalnosti,vere i seksualnog opredeljenja,medjutim još uvek ima (nažalost) i dosta ljudi koji ne razumeju da ne biramo gde i kao ko ćemo se roditi već posle dalje u životu biramo kakva ćemo osoba biti i to uvek i zauvek treba da bude jedino važno!

    OdgovoriIzbriši
  2. Zaista zanimljiv post, jer kao sto si i sama rekla ovde je to osetljiva tema, tako da se mislim bar po prvi put i susrecem sa ovom temom, ovde na blogu. 😊 Svaka cast na iznetom misljenju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iskreno, dvoumila sam se trebam li pisati o tako nečemu ili ne. No, ovo je moj mali dio svemira i ako se nekome ne sviđa ne mora čitati. :) Hvala! ♡

      Izbriši
  3. Tvoje razmišljanje me uvijek zadivi! Osobno smatram granice potrebnima iz nekih drugih razloga. Ne radi podjele, ali radi zaustavljanja širenja određenih radnji. Sviđa mi se kako razmišljaš. Hvala ti puno! ♡

    OdgovoriIzbriši
  4. Svaka čast na ovom postu! Iskreno, nisam do sad imala prilike čitati nešto o ovome na drugim blogovima, pa si me zaista oduševila. Dijelim mišljenje s tobom, a to je da nas vjera, nacionalnost i seksualna orijentiranost ne određuje kao osobe, nije nešto što bi trebalo zanimati druge jer se prvenstveno družimo s ljudima radi njih samih, njihovih osobina i pogleda na svijet. Baš mi je žao kad u današnjem svijetu čujem nekoga da isproziva nekoga radi neke od ovih stvari, no ispod kože smo svi na kraju isti.
    Divan post, baš mi se svidio :)


    Turist²

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se tekst sviđa i da dijelimo mišljenje. Hvala! :)

      Izbriši
  5. Slažem se u potpunosti s tobom! Uopće nije bitno koje smo vjere, nacionalnosti i rase jer svi smo mi ljudi ispod kože jednaki! :)

    onlymaja.blogspot.hr

    OdgovoriIzbriši
  6. DIvan post, draga. Slazem se sa tobom u potpunosti. Sve si odlicno objasnila, zaista ne trebamo da osudjujujemo ljude po nacionalnosti, izgledu, seksualnoj opredijeljenosti i slicno. Dijelimo isto misljenje.

    xoxo
    leylland.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  7. Dobar dan, kako ste? Brazilka sam i tražim nove sljedbenike za svoj blog. I ja mogu slijediti tebe.
    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    Ako me pratite, možete poslati vezu na moj blog, a ja ću vas pratiti natrag.

    OdgovoriIzbriši
  8. Super post jako mi se svidza i ja ne volim ljude koji gledaju samo na vjeru isl. Imam novi post jednu malu ispovijest pa svrati kad mognes .

    benjamindacic.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  9. Kakav tekst! Sa svime što si napisala se slažem i bukvalno ne bih ništa dodala. Svi smo mi ljudi i treba da se vodimo ljubavlju i humanim stvarima, a ne podjelama. Svaka čast!❤️

    OdgovoriIzbriši

Svaki komentar znači puno. Hvala na izdvojenom vremenu! ♡