Balkanski mentalitet

by - rujna 09, 2020

Imam već nekoliko ideja za postove, a i par već započetih, ali ovaj ide prije svih njih. Jer mi je dosta. Balkan. Što vam prvo pada na pamet? Hrana, običaji, alkohol, sportovi u kojima smo dobri ili naš glupi mentalitet? Okej, Hrvatska teritorijalno/geografski ne spada pod Balkan (ili je barem tako moja profesorica u osnovnoj školi tvrdila), ali kulturom itekako spadamo. U našem mentalitetu ima nešto dobroga, ali danas pričamo o pesimizmu. Negativnom razmišljanju koje nas obilježava. Nije se rodio tko bi narodu ugodio. Ništa bolje ne opisuje Hrvatsku, pardon Balkan. Kod nas šta god se napravi, ne valja. Novi dresovi kluba/repke - ne valja, oni od prije 5 sezona su bili bolji. Modernizacija grada - ne valja, treba čuvati povijest. Inovacije u gradu - ne valja, ja bi to bolje. Stari objekt u centru - ne valja, ružno je. Počneš se baviti YouTube-om - ne valja, izigravaš budalu. Sjediš doma i uživaš u samoći - ne valja, nećeš ništa postići u životu. I tako u nedogled. Od malena nas uče kritikama. Čim te netko pohvali, druga osoba dobaci šuti, ureći češ ga ili kucni o drvo da ne urekneš. Nema pohvala, samo kritike. Samo negativna. Jer ne daj Bože da te uzdignu lijepom riječju, umislit ćeš se.

A na što sam najviše alergična na Balkanu? Žensko je za kuhinju, krpe i metlu. Muško je za čekić i bušilicu. Ispao je vijak iz ormara (bubam), nemoj ti, žensko si, povrjedit ćeš se. Pa jebemu, to što sam, kako ono nježniji spol, to ne znači da sam nesposobna. A kad se muško uhvati usisavača, e onda je nemoj, ženske će to, to je njihov posao. Pa šta se mi ne možemo pokazati? Uspjeti, reći ne (i da to stvarno znači NE) kad nešto ne želimo. Jok, nego šuti i radi što ti se kaže. Ne kažem da jači spol ne proživljava nešto tako, ali javna činjenica je da se žensko na Balkanu puno manje poštuje. Da ne prevrčem riječi ovog teksta, evo vam pa radije pročitajte njega. Ne znam čiji je tekst, ali čiji god bio svaka čast! 


Da se sad malo vratim na prethodno spomenuto. Blog, YouTube kanal. Kod nas su to potpuno drugačiji pojmovi nego vani. Moglo bi se poistovjetiti s budalaštinom. Jer, to je djetinjasto i od toga nemaš ništa. Samo radiš budalu od sebe. Snimiš pjesmu - sranje. Kritike, ili točnije ljubomora radi 100 na sat. Ima i lijepih riječi uvijek, ali ne možemo reći kako uvrede nisu prisutne. Oh jesu, itekako. Mislim, pa tko si ti da uspiješ? Samo obično dijete sa snom. 'vataj se knjige, rekla bi starija garda. Koliko god mi izbjegavamo hejt komentare u online i offline životu, nemoguće je ne primijetiti ih. I bar nas je jednom jedan u životu pokolebao. Često je to i komentar prijatelja ili njegova šutnja i nepostojeća podrška. Ne moraš ništa reći da bi nekoga povrijedio, nekad je to lakše kad se praviš mutav. 

Vječito nezadovoljan narod. Po svima i svemu se pljuje. Uspoređuje nas se s drugima. I državu kao državu s bolje uređenim državama, ali i kao djecu s tuđom djecom. Vidi kako je Ana pristojna, dobra u školi, upisuje fakultet i uspješna u sportu. Zašto se malo ne ugledaš na nju? E neću! Ja sam ja. Imam i ja svoje kvalitete iako ne studiram medicinu vani. Ovo ne govorim direktno za mene i moje roditelje/obitelj nego općenito. Uvijek je tuđe bolje. 

Onda su tu i mala mjesta u kojima svatko svakoga zna i znaju o tebi ono što ni sam ne znaš. I budi siguran ako si nešto ispričao jednoj osobi, zna cijelo selo. Mada, ovo nije samo Balkan thing već i world thing sa svim malim gradićima i mjestima. Eh i babe na prozorima, aka. nadzorne kamere. Sve znaju, kad si otišao, kad si došao i što si obukao. Nekako saznaju i s kim si bio. Ne promiče im ništa. Iskradanje iz kuće ne dolazi u obzir, neće proći uspješno. Majka će saznati odmah iduće jutro kod susjede.

Da se razumijemo, volim ja naše narode. Imamo mi puno kvaliteta. Inat, prkos, humor, inteligencija, hrana, običaji. Ali da smo nekad toksični dozlaboga to isto stoji.

P. S. Isprike na par psovki koje su se potkrale, jače je od mene. 

Do čitanja! ♡

You May Also Like

11 komentari

  1. Kao i uvijek, razmišljanja su nam se potpuno poklopila. Najviše mi je žao što su žrtve balkanskog mentaliteta ljudi, sa snovima i idejama, kojima drugi ljudi konstantno lome krila i nameću im negativna uvjerenja. Da ne pričamo o tome da je nažalost normalno, ne ono što treba da bude, već ono što je prihvatila većina. A kada svi misle slično, niko ne misli dovoljno. Potpisujem sve što si napisala u tekstu i slažem se. Drago mi je da neko razmišlja na ovakav način i uvijek ostani tako posebna i svoja. Imaš moju podršku, to znaš.💗💗💗

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na predivnim riječima. Tvojapodrška znači neizmjerno. ♡

      Izbriši
  2. Slažem se da to nisu stvari koje se samo ovdje događaju, ima svega toga i u drugim dijelovima svijeta. Samo, ovdje je to sve ipak nešto izraženije. Hvala na riječima podrške. ♡

    OdgovoriIzbriši
  3. Ou ou ou. Kako volim pročitati nešto ovako brutalno iskreno i na kraju krajeva istinito. Na našu žalost, ali situacija je upravo takva kakvom si je opisala. Svaka riječ ti je na mjestu. Malo je reći da imamo '' zatucan '' način razmišljanja i da zaostajemo za svim i svačim. Imamo postavljene neke standarde koji se ja mislim neće moći tako lako promoijeniti.. Ali je sreća što smo mi svi individue i naš je izbor kako ćemoo razmišljati i da li ćemo se uklopiti u '' Balkan ''. Fenomenalan post draga moja!♥

    https://sosihappylife.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično rečeno. Drago mi je da ti se sviđa tekst i hvala na podršci.♡

      Izbriši
  4. Odlican post, zaista je jako uzasno sto je i dalje primitivnog sveta, ali prosto je tako. Da, slazem se i sa tim u malim mestima se svi znaju, znaju tvoj zivot bolje nego ti. Drago mi je da si se posvetila ovoj temi. 😊

    OdgovoriIzbriši
  5. Mislim da se sbi s Balkana možemo poistovijetiti sa svim rečenim. Naime, već neko vrijrmr (godinu, dbije) sam se nekako najviše suočila s tim mentalitetom, u nekom širem smislu i shvatila da, u suštini, postoje ženske i muške stvari/poslovi, i to da muškarci mogu sve, pod tim mislim, biti uspješni, zarađivati za porodicu, fotografisati se na bazenu polugoli i stavljati to na instagram itd, s druge strane žene "moraju" samo šutjeti, bdjeti nad djevom, kuhinjom i kućanskim poslovima, ne daj Bože da dobaci do fakulteta, da ne govorim da se fotografiše na bazenu u kupaćem, pa pobogu to je polugola fotogragija. To je nešto zbog čega bih voljela da uopšte nemam nikakve veze s Balkanom. Nadam se da ćemo se nekada promijeniti.

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  6. Meni je poražavajuće da se ovakav mentalitet i dalje neguje i da ljudi jednostavno ne mogu da žive svoje živote a da im okolina ne suflira kako treba i šta ne treba, šta je za ponos a šta je sramota, kao da oni znaju bolje. Izluđuju me ljudi koji daju sebi za pravo da pitaju stvari tipa - je l' zarađuješ više ti ili tvoj muž, kad misliš da rađaš decu, kad misliš da se udaš, kad misliš ovo, kad misliš ono. Kao da naši životi uopšte ne pripadaju nama.


    http://www.couture-case.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se. Vječito se susrećem s pitanjem zašto ne idem na faks. I ne mogu shvatiti kako ljudi ne odustaju od tog pitanja, kao da bi njima moje studiranje nešto pridoneslo. Trebali bi svi voditi svoje živote.
      Hvala na podijeljenom mišljenju! Pozdrav.

      Izbriši

Svaki komentar znači puno. Hvala na izdvojenom vremenu! ♡