Knjige

by - kolovoza 02, 2020


Nikad nisam mislila da ću doći do osobe koja se više raduje knjizi nego paleti sjenila. Cilj za ovu godinu mi je bio pročitati 3 knjige. U prvom mjesecu se i to činilo puno, mislila sam da sam si zadala veliki izazov jer nisam baš cura od čitanja, no pokazalo se suprotno. Od 1.1.2020. do današnjeg datuma pročitala sam ih 5. Pet! Brojkom i slovima. I šestu počinjem. Ova godina mi je barem nešto dobro donesla. Iznenadila sam samu sebe. Profesorica iz hrvatskog bi bila ponosna. Možda i ne bi, ali ja sam ponosna na sebe i to je bitnije.

Ovaj post nije moj đir. Recenzije na mom blogu nisu česta pojava, zapravo nisu nikakva. Nema ih. Kao ni preporuka. Ali, eto. Puklo me. Okušat ću se i u ovome. Predstavit  ću vam tih 5 knjiga koje sam pročitala u ovoj godini. Dati svoje mišljenje. Možda se i vama koja dopadne. Nisam sigurna koliko je moj ukus za knjige kvalitetan, ali bio bi uspjeh kad bi se barem jedna od knjiga našla na vašoj listi. Dakle, čitate post koji sam mislila da nikad neću napisati.

E da, jedna zanimljivost u vezi mog čitanja. Prije nego što krenem s knjigom imam običaj otvoriti zadnju stranicu te pročitati zadnju rečenicu. Zašto? Ne znam. Oduvijek to radim. Volim razmišljati o posljednjim riječima dok čitam ostatak knjige, povezati ih s početkom. Većinom mi ta rečenica ne otkrije puno toga, ali bude mi zanimljivije.



Penelope Ward: Zabranjeno voće
Kad je Greta doznala da će očuhov sin Elec doći živjeti s njima zadnju godinu srednje škole, nije očekivala da će on biti tako otresit i drzak, a zasigurno nije očekivala da će je toliko privući. Bio je prezgodan. Mišićava tijela i seksi. Tetoviran i ispirsan. S lošim navikama i lošim stavom prema svemu. Elec je kući dovodio djevojke, poigravao se Gretinim osjećajima, da bi se u sljedećem trenutku doveo u opasnost kako bi je zaštitio. Jedno je bilo sigurno-Elec je puno zagonetniji nego što joj se činio na prvi pogled.
Iako je primijetio da je privlači, Elec je Greti jasno dao do znanja da neke granice neće nikada prijeći.
No, Greta je ipak osjetila da se iza njegove hladnoće krije strast i da Elec ne želi priznati samome sebi da ga ona snažno privlači i da je želi jednako kao i ona njega.

Moje mišljenje:
Ovu knjigu sam kupila prošle godine iz jednostavnog razloga - bila je jeftina, pa rekoh nek se nađe. Počela sam ju čitati i razočarala se jer je kraj bio predvidljiv. Sam početak knjige je klasičan i nije me oduševio, čak bih rekla i nezreo, što je rezultiralo stajanjem na nekoj 60. stranici i vračanjem na policu. Sve do ove godine kada je ona bila jedina nepročitana, a meni je bilo dosadno. Nastavila sam ju čitati. Sam kraj je onakav kakav sam mislila da će biti, ali način na koji je napisan me pozitivno iznenadio. Drago mi je da sam ovoj knjizi dala drugu šansu.

Moja ocjena: 3.5/5




Guillame Musso: Stan u Parizu
U Parizu se nalazi jedan atelje, skriven u dnu ulice obrasle zelenilom, previše savršen da među svojim zidovima ne krije poneku tajnu. Madlin ga je iznajmila da bi uživala u samoći i pronašla malo mira nakon ljubavne krize i niza neriješenih slučajeva. Uslijed nesporazuma, ovoj mladoj londonskoj policajki pridružuje se Gaspar, pisac i mizantrop, koji je doputovao u Pariz da bi pisao u tišini. Tako su sada ove dvije usamljene i nemirne duše prinuđene da nekoliko dana žive pod istim krovom.

Atelje je pripadao slavnom slikaru Šonu Lorencu i još odiše njegovom strašću prema bojama i igri svjetlosti. Skrhan zbog gubitka sina, Lorenc je umro ostavivši za sobom tri slike. koje se vode kao nestale. Fascinirani njegovom genijalnošću i zaintrigirani njegovom tužnom sudbinom, Madlin i Gasper odlučuju da udruže snage kako bi pronašli izgubljene slike i pronikli u Lorencove tajne. Ipak, morat će se suočiti s vlastitim demonima, u uzbudljivoj istrazi koja će ih zauvijek promijeniti.

Moje mišljenje:
Stan u Parzu sam pronašla na maminoj polici. Knjiga navodno spada u kategoriju ljubavnih romana. Ja ju ne bih tamo svrstala. Ljubavnih scena nema. Barem ih se ja ne sjećam. Negdje sam pročitala kako je uz ljubavni roman i fikcija, misterij i triler. Fikcija - ne bih se složila, misterij - da, triler - možda. Ako volite istrage, neriješene slučajeve u kombinaciji s umjetnošću sve preporuke. Ja uopće nisam očekivala ono što sam u knjizi pročitala. Moja očekivanja su bila niska zbog samih korica i zbog karakterizacije kao ljubavnog romana. Ne sudi knjigu po koricama je napokon dobilo smisao.

Moja ocjena: 4/5



Rupi Kaur: Mlijeko i med
Mlijeko i med uspješnica je s liste bestselera New York Timesa,spoj poezije i proze koji govori o temama preživljavanja, nasilja, zlostavljanja, ljubavi, gubitka i ženstvenosti. Svako od četiri poglavlja ima svoju svrhu, liječi drugačiju bol. Mlijeko i med vodi čitatelja na putovanje najgorčim trenucima života i u njima pronalazi nešto slatko, jer nešto slatko može se pronaći kamo god pogledali.

Moje mišljenje:
Imala sam dugo želju posjedovati primjerak ove knjige. Rupi je učinila da zavolim poeziju. Hype oko ove zbirke pjesama i pjesmica je u potpunosti opravdan. Garantiram vam da ćete se pronaći barem u jednom stihu. A ono što meni najviše paše je to što kad mi ponestane motivacije uzmem ju u ruke i otvorim random stranicu iz odjeljka, iliti poglavlja lijek i čitam. Ilustracije, kojih je autor također Rupi, još dodatno popunjavaju knjigu i daju joj posebnu čar. 

Moja ocjena: 4.5/5



Ruta Sepetys: Pomrčina srca
Godine 1941. četrnaestogodišnja Lina priprema se za umjetničku školu, za svoje prve izlaske s dečkima i za sve što ljeto može ponuditi. Ali jedne noći sovjetska tajna policija nasilno upada u njezin dom odvodeći je skupa s njezinom majkom i mlađim bratom u Sibir. I kad se čini da je sve izgubljeno, Lina se neustrašivo bori za život i u svojim umjetničkim djelima dokumentira sve što proživljavaju. S nevjerojatnom snagom i ne gubeći nadu Lina i njezina obitelj idu u novi dan. No je li to dovoljno da ih održi na životu? Briljantna priča o ljubavi i opstanku koja će za buduće naraštaje čuvati živo sjećanje na Staljinove žrtve.

Moje mišljenje:
Moj apsolutni favorit! Još jedna knjiga koju sam kupila jer je bila jeftina. Još prije par godina, i tada sam ju pročitala prvi put. Ovo ljeto i po drugi te se uvjerila da je knjiga stvarno pun pogodak te da mi prije par godina nije bila samo hir. Potpuni vrtlog emocija, prikaz onoga što se nekada stvarno događalo, inetpretacija, priča koja doslovno ostavlja bez daha pa i one osjetljivije tjera na suze. Za trud spisateljice imam samo riječi hvale. Događaji iz knjige su stvarni. Likovi ne, no sve ono što se događalo je skup svega što je litvanski narod proživio u logorima. 

Moja ocjena: 5/5



Ina Valčanova: Otok Krah
Radost i Asja su kolegice, ne osobito bliske. Radost se zanima za horoksope, proučava natalne karte, prati položaje i utjecaje planeta. Kad dozna podatke o Asiinu rođenju, čini joj se da bi trebale biti nešto poput natalnih sestara. Samo što je Asja prošla malo bolje u životu. Ili barem nema problema s tjelesnim izgledom, a i puno je vedrija. Paralelne priče isprepliću živote dviju žena, a radnja se prebacuje iz Bugarske u Hrvatsku, gdje će Asja ljetovati na Krku s bivšim mužem i njegovom novom ženom, te nenadano započeti novo poglavlje u životu, dok će Radost nakon razvoda i smrti oboje roditelja renoviranjem stana učiniti prvi korak ina vlastitoj preobrazbi.
Roman je nagrađen bugarskom nagradom "Razvitie" i Nagradom Europske unije za književnost 2017. godine

Moje mišljenje:
Može bolje. Ali, opuštajuća priča. Iskreno, najviše me privuklo to što se dio radnje odvija na Krku. A i o sudbini nisam sigurna što da mislim pa sam se nadala da će mi ova knjiga pomoći da shvatim taj pojam zapravo. I je, pomogla je. Tu je i horoskop koji me jako zanima. Nije napeta, pisana je vrlo jednostavno i definitivno prvi izbor za plažu. Nije me očarala, ali je li vrijedna čitanja? Itekako. Mada, djeluje mi nedovršeno. Kao da fali još koji detalj na kraju. Sama priča je drugačija, nije nešto što ste navikli čitati. Preporuka za sve one koji bi se htjeli opustiti čitajući.

Moja ocjena: 4/5



Ja sam ultra zadovoljna kako su slike ispale. Nadam se da trud oko ovog posta nije bio uzaludan i da ste pronašli nešto za sebe. I veliko hvala ako ste došli do samog kraja posta. Vaše preporuke čekam u komentarima.

Do čitanja!♡




You May Also Like

13 komentari

  1. Pre svega želim da ti čestitam na tome što si ostvarila svoj cilj i pročitala još 2 knjige više! Meni je cilj ove godine 52 knjige (1 knjiga nedeljeno), međutim to ne ide onako kako sam planirala i nadam se da ću uspeti što pre da stignem do svog cilja. Od knjiga koje si spomenula pročitala sam samo ,,Med i mleko", spadam u grupu ljudi kojima se njena poezija nije dopala. Navikla sam na nešto drugo, njega poezija mi je pa nekako previše napadna. Ali, ako ti se dopala ova knjiga preporučujem ti Sun and her flowers - takođe Rupina knjiga, koja mi se dopala više od ,,Med i mleko". Ne znam da li je prevedena kod nas. Znam da nisi tražila preporuku, ali ako ti se svidela Rupi, imaš moju preporuku za Amandu Lovelace i njen serijal poezije Witch doesn't burn in this one, pa se to nastavlja na još par knjiga poezije (3 ili 4). Mislim da nisu prevedene, ali pokušaj da ih nađeš na netu. Ako bilo šta pročitaš, javi mi se na Instagram @citanjeija pa podeli utiske! Čini mi se da imam Sun and her flowers u PDF-u, pa mogu da ti pošaljem.

    Od knjiga koje si spomenula čeka me ,,Stan u Parizu", planiram da samo jednog meseca čitam Musoa i onda da napravim baš kao post na blogu vezan za njega. Sve ostale knjige mi zvuče zanimljivo i dodaću ih na svoju to be read policu.

    http://citanjeija.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Wow 52 knjige, svaka čast! Držim fige da uspiješ. Meni se "Mlijeko i med" svidjela upravo zato što je drugačija, a "Sun and her flowers" mi je na popisu za kupnju (na hrvatski je prevedena). I tražila sam preporuku, pročitati ću nešto od Amande pa ti javim dojmove. Nadam se da ćeš uživati čitajući "Stan u Parizu."
      Hvala ti na preporuci i divnom komentaru! :)

      Izbriši
  2. Odlican post! Obozavam mlijeko i med, imam i "the sun and her flowers" od Rupi i takoder mi se jako dopada :)
    Svrati: xoniomaniax.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! "The sun and her flowers" se nadam da ću i ja uskoro imati.:)

      Izbriši
  3. Također, knjige su odličan bijeg od stvarnosti. Barem na kratko. Drago mi je da si i ti zavolio čitanje. Lp! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako su fotografije divne! Od pomenutih knjiga pročitala sam samo “Stan u Parizu” i dopada mi se

    lepotaodaleks.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno! Drago mi je da ti se ta knjiga dopala, kao i moje fotografije. :)

      Izbriši
  5. Prije svega, bravo za tebe. Jako volim da čitam i ko zna koliko sam pročitala knjiga od početka ove godine pa do sada i ponosna sam kad vidim da se ljudi zainteresuju za knjige.❤️🥰 Što se tiče tvojih preporuka, pročitala sam ,,Med i mlijeko" baš ove godine i oduševila se. A od ovih što nisam čitala me je privukla ,,Pomrčina srca". Divan post.❤️

    OdgovoriIzbriši
  6. Med i mlijeko je knjiga koju odavno želim pročitati, čula sam da je Rupi odlična pjesnikinja, a i mislim da sam pročitala neke od njenih stihova i da su mi se svidjeli. Ja jako volim čitati. Mislim da mi je za ovu godinu cilj oko pedeset knjiga, ne sjećam se više što sam si postavila kao cilj na goodreadsu. Uglavnom, volim čitati i uvijek mi je drago pročitati recenzije knjiga tako da hvala na preporukama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema na čemu. Drago mi je vidjeti da ima ljudi koji vole čitati više nego ja. :)

      Izbriši
  7. Ako ti se dopao Stan u Parizu preporučujem Central park. Divna knjiga za koju sam dobila dosta preporuka i moram reći, nije me razočarala. Nekako sam naišla na tvoj blog, prosto sam zaljubljena u dizajn 😁

    https://tolikootomex.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši

Svaki komentar znači puno. Hvala na izdvojenom vremenu! ♡