Mane

by - srpnja 13, 2020

Pričajmo o svojim lošim navikama, o svojim manama. Nemojmo se lagati. Svi ih imamo. Svi imamo nešto što možemo promijeniti, ali odbijamo. Zašto ne uzmemo malo vremena da poradimo na tome i polako izbacimo taj porok iz svog života? Kad nam je već i samima teško živjeti s njim, iako smo se možda naviknuli. Cilj ovog posta je potaknuti vas, a i sebe da primijenimo sve što ne volimo kod sebe. Koji je moj porok, moja mana? Bila sam i zadirkivana zbog nje, ne često, ali ljudi to primjećuju. Ovo je moja priča.

Pokrenuo se razgovor o zanimljivoj temi i sad bih i ja trebala prozboriti o svom stavu. Jezik me sluša i pričam točno ono što i mislim. Ali oči, one ne. Bježe na sve strane, samo ne prema očima osobe kojoj iznosim svoje mišljenje. Gledam u zid. Nekad i u pod. U stranu. U sve samo ne tamo gdje treba. I osjećam se loše zbog toga. Jako loše. Izgledam nepristojno, nezainteresirano i toga sam svjesna. No ne mogu puno poduzeti po tom pitanju. Trudim se, ali ne ide. Uspijem se prisiliti da uputim jedan-dva pogleda. Samo na par sekundi, što nije dosta.


Ja sam ona osoba koja ne gleda ljude u oči kad priča s njima. Moj problem, mana (ili kako god to želite nazvati) je održavanje kontakta očima sa sugovornikom. Ne zato što izmišljam. Nego, jednostavno(?), neugodno mi je. Ne bi trebalo biti. Pardon, ne bi smjelo biti, ali je. Znanstveno je to objašnjeno ovako: Naš mozak jednostavno ne uspijeva istodobno upravljati zadaćom razmišljanja o izboru prave riječi i fokusirati se na sugovornikovo lice. Ne bih rekla da je to slučaj kod mene.

Također, još par razloga koje sam pronašla (izvor: atma.hr):
1. Mislite da ste bolji ili da imate viši društveni status nego osoba koju slušate
2. Imate introvertnu, društvenu anksioznu ili neurotičnu osobnost
3. Niste organizirali svoje misli ili ste nepripremljeni

Okej, možda su druga i prva stavka donekle točne. Ja bih prije krivicu prepisala mom problemu s povjerenjem i s nesvjesnim tjeranjem ljudi od sebe. Nisam sigurna koji je najtočniji razlog, ali svrstavam to u svoje najveće mane.Ne podnosim tu činjenicu o sebi da mi pogled leta okolo dok pričam s osobom koja je ravno ispred mene. Meni nije cilj ispasti nepristojna. Niti nezainteresirana. Smatram to jednim od razloga zašto ljudi brzo prekinu kontakt sa mnom. Možda im zato nisam niti zanimljiva. Ili oni ipak misle da oni nisu zanimljivi meni, što je veća vjerojatnost.

Ništa ne želim mijenjati na sebi više od toga. Ništa fizički. Taj problem želim. Tu činjenicu da ne znam kud ću s pogledom. Želim postati, točnije pokazati da jesam pristojna i da me zanima razgovor kao i osoba. Pokušavam se otarasiti neugodnog osjećaja kojeg dobijem prilikom održavanja kontakta očima već godinama. Ne ide, ali počet ću raditi na tome. Do kraja ljeta želim vidjeti barem nekakve rezultate. Javim vam o njima. Uzmite i vi sebi nešto slobode da promijenite nešto negativno u vezi sebe u nešto pozitivno. Svaku manu je moguće, u najgorem slučaju barem smanjiti, manje ju isticati. 

Do čitanja!♡

You May Also Like

7 komentari

  1. Sviđa mi se što si se otvorila da pišeš o ovome, jer je mnogima teško zbog mana, koje imaju. Vjerujem da ćeš to uspjeti da promijeniš, a čak i sa tom manom, ti si sjajna osoba i inteligentna djevojka, a to ne može da promakne.😊❤️
    Što se mojih mana tiče, imala sam problem s tim da sam impulsivna osoba, ali to sam dosta smanjila i sad tu svoju negativnu osobinu koristim u pozitivne svrhe, npr. kada treba da se izborim za sebe i meni drage ljude. Ima tu još po koja mana da se nabroji, ali ako ništa, barem sam ih smanjila do te mjere da se često i ne primijete. Odličan post sa sjajnom porukom - ako nismo spremni da prihvatimo svoje mane, treba da ih mijenjamo. Tako učimo i napredujemo. Opet ti kažem, uspjećeš, vjerujem u to.❤️🥰

    Sweet-dreams-14.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ženo, ti mene rasplaka skoro. Kada netko ima takvo mišljenje o tebi, a nikada niste pričali uživo je nešto nevjerojatno. Hvala ti na svakoj divnoj riječi, na svakom komentaru do sad i na svoj silnoj potpori. Hvala ti!
      Također sam bila dosta impulsivna osoba ili kako ja volim reći 'živac'. Hvala Bogu, sad je to u granicama normale i vrline. Hvala ti još jednom!♡

      Izbriši
  2. Odličan post! Mnogo je lepo što si pokrenula priču o manama, naravno svi ih imamo, a neke i ne primećujemo. Imam par mana, ali jedna je najgora. Ja je čak i ne smatram manom, ali je drugi ljudi smatraju. Imam operisane šake i ožiljke od operacija (ukupno 4) i ljudi često ne žele da gledaju u moje šake pa se osećam čugavo...Mada sad je to postala fizička mana jer ne mogu da pišem, ali idem na fizikalnu terapiju i bolje mi je.

    Ti si svakako sjana i pored svojuh mana, a ako ne možeš da ih promeniš, prihvati ih.

    http://citanjeija.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na podijeljenom iskustvu. Fizičke mane su nešto što svi posjedujemo. Nekima su vidljivije nego drugima, ali imamo ih svi. Mada, ništa od toga se ne bi smjelo smatrati manom. To je dio nas. Još jednom, hvala. :)

      Izbriši
  3. E pa moram reći, blago tebi ako ti je to najveća mana.😄 Imam ih milion, ali mi je drago šro ne utiču toliko negativno na mene, nekako sam se pomirila s ovim fizičkim, a ovih drugih sam svesna.. Pre nekog vremena sam rekla sebi da ću da promenim neke stvari u svom ponašanju, nisam ništa forsirala i menjala namerno, ali mi je valjda podsvesno bilo u glavi šta ne radim kako treba i primetila sam blagi pomak.
    Negde sam pročitala da ako ti je neprijatno gledati nekoga u oči možeš ta gledaš između obrva otprilike i da sagovornik neće primetiti neku razliku, ja verujem da hoće ali je svakako dobro za početak.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije najveća, ali najmanje draga definitivno da. Drago mi je da si spontano došla do pomaka na bolje. I hvala na savjetu, isprobat ću, makar za početak. :)

      Izbriši
  4. Hvala ti što si podijelio svoje iskustvo. Ja sam tek sad shvatila da ti nisam odgovorila na komentar, iako sam ga vidjela. Cigare mogu postati ozbiljan porok, kao i alkohol. Još jednom, hvala na komentaru. :)

    OdgovoriIzbriši

Svaki komentar znači puno. Hvala na izdvojenom vremenu! ♡